علم و پژوهش

این سایت به گسترش علم میپردازد.

این سایت به گسترش علم میپردازد.

علم و پژوهش

در این بلاگ گزیده ی مطالب علمی و فرهنگی و اجتماعی و اسلامی و ورزشی و سلامت و ... که برای ما انسان ها مفید است جمع آوری شده است تا شما دوستان از آن بهره ببرید.

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

معنای غدیر

غدیردرلغت به معنای آبگیر است؛ گودالی در بیابان که آب باران در آن گرد آید. در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، محلی است به نام «جُحفه» که در زمان رسول گرامی اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله ، کاروانیان حج گذار در آنجا از هم جدا می‏شدند و به طرف دیار خود می‏رفتند. در این محل، غدیر خم جای دارد. علت نام گذاری این غدیر به خم، آن است که آبگیر آنجا به شکل خُمِ رنگرزان بوده و برخی قبایل صحرایی، گاه جامه‏های رنگ کرده خود را در این آبگیر می‏شسته‏اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۲۱
mary am

 

پیروی از این رژیم ساده است و لازم نیست خودتان را از خوردن مواد غذایی مورد علاقه‌تان محروم کنید. از این گذشته این رژیم در طولانی مدت تأثیر مثبت زیادی روی سلامتی بدن می‌گذارد. با ما همراه باشید تا با اسرار این رژیم آشنایتان کنیم.

 

اساس رژیم لاغری پنج: دو

در این رژیم به مدت 2 روز در هفته روزه‌ی «کله گنجشکی» می‌گیرید؛ یعنی اینکه در این دو روز کالری دریافتی‌تان را کاهش می‌دهید و کمتر غذا می‌خورید و 5 روز دیگر هفته برنامه‌ی غذایی نرمال خودتان را دنبال می‌کنید. برای همین به این رژیم لاغری رژیم پنج: دو می‌گویند. البته حواستان باشد که لازم نیست حتماً دو روز متوالی را انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۵۷
mary am

فهرست

·        مقدمه

·        سیمرغ در دوره ساسانی

·        پیشینه

مقدمه

سیمُرغ نام یک چهره اسطوره ای- افسانه‌ای ایرانی است. او نقش مهمی در داستان‌های شاهنامه دارد.

کنامش کوه اسطوره‌ای قاف است. دانا و خردمند است و به رازهای نهان آگاهی دارد. زال را می‌پرورد و همواره او را زیر بال خویش پشتیبانی می‌کند. به رستم در نبرد با اسفندیار رویین تن یاری میرساند و... به جز در شاهنامه دیگر شاعران پارسیگوی نیز سیمرغ را چهرهٔ داستان خود قرار داده‌اند مانند منطق الطیر عطار نیشابوری.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۲۸
mary am

قسمت های اصلی یک کامپیوتر :

 

:CPU پردازنده یا
این قطعه به عنوان مغز رایانه نامیده می شود و مسئولیت کنترل تمام محاسبات، عملیات و قسمت های مختلف را بر عهده دارد.

حافظه:
حافظه رایانه برای ذخیره اطلاعات به کار می رود. حافظه با ریزپردازنده در ارتباط می باشد، بنابر این از سرعت بالایی  برخوردار است. در رایانه از چندین نوع حافظه استفاده می شود : Virtual – Caching – BIOS – ROM – RAM
البته لازم به ذکر است که Virtual – Caching – BIOS کاربردهای حافظه هستند و گرنه خود حافظه به دو نوع ROM و RAM تقسیم می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۲۰
mary am